Ik laat mij voor het schrijven en in-crea zetten van een Ritueel inspireren door de Natuur, het ritme van de Seizoenen, de Maan, de Zon en de Sterrenconstellaties. Echter vooral laat ik mij “begeisteren” door wat en wie ik dagelijks ontmoet. Mijn lieve en prachtige familie zijn en geven mij de aller-diepste, aller-puurste, meest-ontroerende en mooiste inspiratiebron-momenten. Mijn sisters in sisterhood en vriendschappen met , kristal-heldere spiegelingen, feedback, warmte en rust. Een mooie of moeilijke ontmoeting of gesprek, een dier in de natuur, de regen die valt, het zonlicht op het water, een kinderstem, de geur van vers gebakken brood, het madeliefje, de eikels die neer kletsen op mijn autodak, een ruzie op straat, een homeless mens die wat aandacht vraagt, al die mensen met vragen over heling en ziek-zijn, bewustwording over het Grote Spel in deze chaotische wereld. En dan ……..die zwanen, hun vleugelslagen zo hoorbaar in de wind, een lik van een lieve hond midden in mijn snoet, het ijskoude water tijdens het winterzwemmen, lieve verrassingen, dankbare blikken, een song met een lyric die door mijn hart en ziel snijdt.
Tenslotte mijn eigen binnenwereld, mijn Kern, Innerlijk Kompas, mijn Cauldron zijn inspiratie-vol. Waarom? Alles is met elkaar verbonden, Licht en Schaduw, Zomer en Winter, Vrouw en Man, Sterven en Geboorte…….
Een Ritueel mogen schrijven, maken, praktiseren en beleven is het Leven zelf leven. Jouw, mijn, Binnen-wereld en Buiten-wereld elkaar laten ontmoeten om te verbinden. Als RitueelVormGeefster wil ik jou dus het prachtige verhaal vertellen, dat een echt Ritueel, dynamisch, eigenheid, creativiteit, warmte, omhulling, genieten en bewust-wording kan brengen. Je Hart volgen, je Ziel leven en je Leven vieren.
Ik nodig je uit voor het *NaBijHeidRitueel*
*Kies een ontspannen en rustig moment en een plek in de Natuur waar je graag bent en neem wat te drinken en te eten mee voor na het Ritueel. * Kies een positie waarbij je voor een poosje comfortabel blijft voelen, ga lekker in het gras liggen, zit met je rug tegen een boom of sta midden in de wind! *Voor dit Ritueel kan je als je wilt je ogen sluiten, dat geeft wat meer rust en focus.* Adem drie keer diep in en dan rustig uit, adem in door je neus en uit door je mond. * In gedachten visualiseer je, nabijheid en zachtheid voor jezelf. Leg bijvoorbeeld je hand op je hartgebied, streel je eigen gezicht, sla je armen om jezelf heen…kies je eigen manier en doe vooral wat je hart je op dat moment ingeeft.*Na een poosje adem je weer drie keer diep in en dan rustig uit, adem in door je neus en uit door je mond. *Vervolgens visualiseer je, nabijheid en zachtheid voor een ander mens in jouw leven. Misschien is dit een dierbare, een geliefde, iemand die jou gekwetst en pijn gedaan heeft, iemand die jouw nabijheid nu nodig heeft, iemand die jou haat of jou niet verdraagt, iemand waar jij blij van wordt…….wie dan ook.*Visualiseer dat jij jouw handen uitreikt naar die ander, geef het vorm op jouw manier en doe vooral wat je hart je op dat moment ingeeft. *Na een poosje adem je weer drie keer diep in en dan rustig uit, adem in door je neus en uit door je mond. *Open op je eigen moment rustig je ogen, neem de tijd om even na te voelen hoe dit voor jou is geweest, genietend van je drankje&hapje!

